Vrijdag 10 februari werden voor het eerst jongen van 2023 samengebracht voor een babykeuring bij VGC. De eerste gasten mochten we al begroeten rond 19u, Mike, Cees & Frans waren vanuit Rotterdam afgezakt om ook eens de sfeer te proeven bij VGC. Als echte grasparkietliefhebbers elkaar treffen dan tikt de tijd weg en algauw stroomde het zaaltje vol met liefhebbers en hun meegebrachte prachtige vogels.
Vlug alle vogels in de juiste speelreeksen inschrijven, de spelersklasse controleren, en wat zien we dan, Jan Duerink heeft de status Champion behaald tot zijn eigen grote verbazing. Ik mocht ook wat nieuwe deelnemers inschrijven zoals Tony, Dieter, Geert en Geoffrey. Tijdens de inschrijving zie ik meteen dat er zoals altijd bij VGC weer mooie vogels worden aangeboden.
Zoals afgesproken moet ik om 20u30 de vergadering openen met bijzonder droevig nieuws, want onze grote vriend Clemens is eerder in de week gestorven en dat laat sporen na. Clemens was altijd op post, een helpende hand voor iedereen, een bijzonder graag gezien persoon bij VGC en haar leden, we gaan hem dan ook enorm missen.
Dan, na nog wat boodschappen, geef ik de eer aan Jac om de aangeboden vogels te bestuderen, aan elkaar af te wegen om ze vervolgens te rangschikken. Jac doet dit zoals altijd in zijn eigen stijl en is consequent over de hele keuring heen zoals we echt van hem gewoon zijn, knap staaltje! Ook bij de bespreking van de vogels komen onze leden te weten hoe en waarom de vogels zo geplaatst werden. Ook komen er voor onze liefhebbers nog enkele kleur technische aspecten van de vogels aan bod zodat ze naar de toekomst juist weten met welke vogels ze te doen hebben. De kwaliteit is heel hoog merkt Jac terecht op en hij kijkt al uit naar de volgende veelbelovende shows bij VGC.
Bij de Champions is de kwaliteit super, en Frans is Harry altijd net voor, ook al moet Frans één keer onze kersverse Champion Jan laten voorgaan. Bij de kwekers is Dieter een maat te groot voor zijn tegenstanders ook al boden Tony en Patrik in sommige reeksen wel tegenstand. Proficiat aan al onze winnaars en evenzeer aan al onze deelnemers een dikke duim voor hun deelname.
Met 61 vogels en 26 aanwezige hadden we toch weer een mooie avond bij VGC! Dank aan iedereen!